گزارش کارآموزی کنترل آماری فرآیند (SPC) و تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری (MSA) در كارخانه

دسته بندي : کارآموزی » صنایع
دانلود گزارش کارآموزی کنترل آماری فرآیند (SPC) و تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری (MSA) در كارخانه،
در قالب word و در 479 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه گزارش کارآموزی:
کنترل کيفيت قدمتي برابر با توليد دارد. هر آن چه انسان حتي قرن ها قبل از ميلاد توليد کرده است داراي دقت و ظرافتي است که نشان از توجه سازندگان آن به کيفيت دارد. نگاهي بر دست ساخته هاي انسان باستان در موزه ها و يا عجايب هفت گانه جهان نظير اهرام ثلاثه مصر، مجسمه ابوالهول و ديوار چين تاييد خوبي بر اين مدعاست. 

با شروع انقلاب صنعتي در اروپا در اواسط قرن هيجدهم ميلادي و استفاده از ماشين آلات و ابزار دقيق در توليد، روش هاي توليد نيز مدرن تر و پيچيده تر شدند. اين تغييرات حجم توليد محصولات را بالا برد و روش هاي کنترل دقيق بودن و ظرافت نيز در آن ها تغيير يافت. مقايسه روش هاي کنترل کيفيت توليدات در سال هاي اوليه انقلاب صنعتي با آن چه که امروزه به چشم مي خورد ، نشان مي دهد که تغييرات در اين بخش فوق العاده بوده است. اين تغييرات که خواست عمده صاحبان صنايع و مصرف کنندگان بود، در سال 1920 ميلادي به ابداع کنترل کيفيت آماري منجر شد.

در مهندسي و توليد صنعتي، بخش کنترل کيفيت و مهندسي کيفيت به بخشي گفته مي‌شود که به درست کردن روش‌هايي مشغول است تا کارخانه بتواند به‌وسيله آن روش‌ها از مرغوبيت و مشتري‌پسند بودن کالاهاي توليدي خود مطمئن گردد. اين روش‌ها و سيستم‌ها معمولاً با همکاري با ديگر رشته‌هاي مهندسي و بازرگاني طراحي مي‌شوند.

يکسان بودن تقريبي برجسته‌کاري‌هاي ستون‌ها و ديوارهاي تخت جمشيد، نيايشگاه‌هاي مصري و يوناني و ديگر سازه‌هاي باستاني نشانگر اينست که موضوع کنترل کيفيت از ديرباز نزد بشر وجود داشته است.

عمده بحث كنترل كيفيت مربوط به انجام نمونه گيري از محصولات، بازرسي آن نمونه ها و تعمميم نتايج به كل انباشت محصول است كه بر اساس روش هاي آماري انجام مي گيرد. از ديگر روش هاي مورد استفاده در كنترل كيفيت، كنترل فرآيند توليد محصول به جاي كنترل محصول تهيه شده است كه با استفاده از روش هاي آماري مانند SPC و ... انجام مي گيرد. مبحث كنترل كيفيت، جايگاه ويژه اي در مباحث نظام هاي جامع مديريت كيفيت دارد ...

دسته بندی: کارآموزی » صنایع

تعداد مشاهده: 13265 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 479

حجم فایل:11,760 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل