تحقیق ارتش

دسته بندي : علوم انسانی » علوم نظامی
دانلود تحقیق در مورد ارتش،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ارتش، به تشکيلات و امکانات نظامي يک کشور گفته مي شود. ارتش معمولاً به ۳ گروه نيروي زميني، هوايي و دريايي تقسيم بندي مي شود. معمولاً در ارتش، ۲ گروه خدمت مي کنند. اول ان دسته از افراي براي دوره سربازي وارد ارتش مي شوند که وظيفه نام دارند و گروه دوم افرادي که به استخدام ارتش در مي آيند و کادر ناميده مي شوند.
ارتش هاي منظم و مدرن در تمام پرسنل خود را مانند ديگر شرکت ها و سازمان هاي دولتي استخدام مي کنند، اما ارتش هاي سنتي در برخي از کشور ها از جوانان براي حفاظت از کشور استفاده مي کنند.
 
سربازان ارتش آلمان در بوسني:
ريشه‌شناسي:
ارتش از واژه‌هاي برساخته در دوران معاصر است و از روي واژه ارتشتار (ارتشدار) که پيش از آن به معني سپاهي (لشگري) در زبان فارسي وجود داشت، برساخته شده‌ است. اين پسين‌سازي از اين خاسته‌ است که واژه را مرکب فرض کرده‌اند و جزء دوم دار را به معناي دارنده گرفته‌اند. [۱] اين واژه ‌را فرهنگستان ايران نساخته‌ است، بلکه نتيجه کار عده‌اي است که در دوره‌هاي جديد اما پيش از کودتاي ۱۲۹۹، در مقابل برخي از واژه‌هاي جديد و ترکي که در ارتش رواج داشت، به واژه‌گزيني پرداختند. اما چون با اين فن آشنا نبودند، دچار لغزشهايي شدند. اينان واژه «ارتش» را به جاي واژه ترکي قشون قرار دادند و بدين وسيله مي خواستند اين واژه ترکي را کنار بگذارند که البته سرانجام با جاافتادن اين واژه، در اين امر کام يافتند...

دسته بندی: علوم انسانی » علوم نظامی

تعداد مشاهده: 15874 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 5

حجم فایل:66 کیلوبایت

 قیمت: 20,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل