تحقیق ميس ون در روهه، معمار كمال خواه و استاد تركيب آهن و شيشه

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع ميس ون در روهه، معمار كمال خواه و استاد تركيب آهن و شيشه،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
نوآوري ميس در خانه ريل را بايد بيشتر در فضاي داخل آن جستجو كرد. فضاي دروني اين خانه بر خلاف خانه‌هاي قديمي آن زمان هيچ گونه پيچيدگي ندارد. پلان آن مركب از چهار ديوار مستقيم است كه با زاويه قائم به يكديگر اتصال يافته اند (بعدها كه موج مخالف مدرنيسم راه افتاد چنين فضاهايي جعبه مانند خوانده شد و سخت مورد حمله قرار گرفت). به علاوه ديوارها كاملا عريان‌اند و هيچ تزييني ندارند كه اينها همه نشان از نوآوري و مدرن بودن اصيل معماري اين بنا است. برعكس شكل خارجي خانه تا اندازه‌اي محافظه كارانه است و شبيه خانه‌هاي معمولي آن زمان آلمان است.

ناگفته نگذاريم كه تا مدتها روحيه محلي در خانه هايي كه ميس ون در روهه ساخت باقي بود. مثلا خانه موسلر كه وي در سال 1924 طراحي كرد كاملا واجد اين روحيه است. تك پنجره‌ها و تعداد آنها  و لنتوهاي مثلثي (وازه فرانسوي به معني تيرچه اي كه بار روي پنجره را نگاه مي‌دارد كه به آن نعل درگاهي هم مي‌گويند) و بام شيب دار و بيرون زدگي دودكش‌ها به صورتي كه در اين خانه ساخته شده‌اند از مظاهري بودند كه به زودي در معماري مدرن به دست فراموشي سپرده شدند.

در اندك زماني ميس ون در روهه از اين روحيه محلي فراتر رفت. جالب اين است كه بعدها در دهه پنجم و ششم قرن بيستم همين روحيه محلي تحت عنوان تبعيت يا هماهنگي با محيط و يا متني كه ساختمان در آن ساخته مي شود دوباره مطرح شد و به خصوص معماران انگليسي كه علاقه تعداد قابل توجهي از آن‌ها در حفظ سنت‌هاي گذشته دست كمي از سنت پرستي جامعه انگليس به طور عموم ندارد از آن جانبداري كردند.

اما جايي كه كيفيات مدرن در معماري ميس ون در روهه يا دقيق تر در طرح هاي وي براي ساختمان‌هاي مسكوني تقريبا براي نخستين بار بصورت كامل شگفت، طرح وي براي ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 10550 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

حجم فایل:2,749 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل