تحقیق مديريت زنجيره تامين

دسته بندي : مدیریت » مدیریت زنجیره تأمین
دانلود تحقیق با موضوع مديريت زنجيره تامين،
در قالب word و در 177 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مديريت زنجيره تامين رويكرد جديدي است كه در سال هاي اخير بر مديريت عمليات حاكم شده است. زنجيره تامين شبكه از مراكز توزيع است كه يكي از وظايف آن تبديل مواد خام به محصولات نهايي و توزيع آنها در ميان مشتريان است. مديريت زنجيره تامين فعاليت ها را طوري هماهنگ مي‌كند كه مشتريان بتوانند محصولات را با كيفيت بالا و با حداقل هزينه به دست آورند. مديريت زنجيره تامين مي تواند براي شركت مزيت رقابتي فراهم سازد.

مديريت زنجيره تامين اشتياق شركت را براي همكاري و رقابت افزايش مي‌دهد.

رويكرد جديدي كه در سال هاي اخير بر مديريت عمليات حاكم شده، رويكرد مديريت زنجيره تامين(SCM) است. زنجيره تامين شبكه‌ اي از تسهيلات و مراكز توزيع است كه وظايف تهيه و تدارك مواد خام ،‌تبديل آن به محصولات نهايي و واسطه‌اي و توزيع اين محصولات نهايي يه مشتريان را انجام مي‌دهد.

در طول دو دهه اخير،‌ مديران شاهد يك دوره تغييرات شگرف جهاني به واسطه پيشرفت در تكنولوژي ،‌جهاني شدن بازارها و شرايط جديد اقتصاد سياسي بوده‌اند. با افزايش تعداد رقبا در كلاس جهاني، سازمان ها مجبور شدند كه سريعاً فرآيندهاي درون سازماني را براي باقي ماندن در صحنه رقابت جهاني بهبود بخشند. در دهه ‌هاي 70-1960 سازمان ها به توسعه جزئيات استراتژي‌ هاي بازار همت گماردند كه بر برآورده كردن ›› رضايت ‹‹ مشتريان متمركز بود.

آن ها بدين درك نايل آمدند كه مهندسي و طراحي قوي و عمليات توليد منسجم و هماهنگ،‌ پيش نياز دست يابي به نيازمندي هاي بازار و در نتيجه سهم بازار بيشتر است. بنابراين طراحان مجبور شدند كه ايده‌آل‌ ها و نيازمندي هاي مورد نظر مشتريان را در طراحي محصولات خود بگنجاند و در حقيقت محصولي را با حداكثر سطح كيفي ممكن، در حداقل هزينه، توام با ايده آل‌هاي مورد نظر مشتري روانه بازار سازند. در دهه 1980 با افزايش تنوع در الگوهاي مورد نظر مشتريان، سازمان هاي توليدي به طور فزاينده اي به افزايش انعطاف پذيري در خطوط توليد ، بهبود محصولات و فرآيندهاي موجود و توسعه محصولات جديد براي ارضاي مشتريان علاقه‌مند شدند كه اين موضوع – به نوبه خود – چالشهاي جديدي را براي آنها رقم زد . در دهه 1990 به موازات بهبود در توانمنديهاي توليد ،‌مديران صنايع درك كردند كه مواد و خدمات دريافتي از تامين كنندگان مختلف تاثير بسزايي در افزايش توانمنديهاي سازمان به منظور برخورد با نيازمنديهاي مشتريان دارد كه اين امر به نوبه خود ، تاثير مضاعفي در تمركز سازمان و پايگاههاي تامين و استراتژي‌هاي منبع ‌يابي بر جا نهاد . همچنين مديران دريافتند كه صرفاً توليد يك محصول كيفي ، كافي نسبت ، در واقع تامبن محصولات با معيارهاي مورد نظر مشتري ( چه موقع ،‌ كجا ، چگونه ) و با كيفيت و هزينه مورد نظر آنها ، چالشهاي جديدي را به وجود آورد ...
دسته بندی: مدیریت » مدیریت زنجیره تأمین

تعداد مشاهده: 11501 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 177

حجم فایل:74 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل