پاورپوینت فوريتهاي پزشكي در بخش های قلبی و مغزی

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود پاورپوینت با موضوع فوريتهاي پزشكي در بخش های قلبی و مغزی،
در قالب ppt و در 9 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
اختلالات قلب
قلب يك عضله است . هر عضله اي براي كار كردن نياز به اكسيژن دارد . هر زمان كه خون كافي به عضله جريان يابد ، اكسيژن به آن مي رسد . پس هرگاه جريان خون قلب به دليلي قطع شود يا كاهش يابد ، درد ايجاد مي گردد .
خوني كه به قلب مي رسد از يك شبكه عروقي به نام عروق كرونر تأمين مي گردد . متأسفانه در روندي كه از كودكي آغاز مي شود چربي به شكل خاصي در عروق ته نشين مي شود  روي آن كلسيم رسوب مي كند كه باعث كاهش قطر رگ و كاهش خاصيت ارتجاعي آن مي شود . در نتيجه عروق تنگ و سخت مي شود . اين تصلب شرايين ( شريانها ) نام دارد .
1 - آنژين صدري و سكته قلبي :
احساس فشار و درد شديد در سينه كه با فعاليت نمايان مي شود و با استراحت رفع مي گردد . به دليل تنگي عروق قلبي است ، (( آنژين صدري )) ناميده مي شود . حال اگر يك رگ كاملاً بسته شود هيچ خون اكسيژن داري به قلب نمي رسد و عضله مي ميرد ، اين وضعيت خطرناك را انفاركتوس يا سكته قلبي مي نامند .
علائم و نشانه هاي آنژين صدري :
درد فشارنده در سينه . اين درد بيمار به صورت سنگيني و فشار ، خفگي و انقباض در سينه توصيف مي كند . گاهي اين درد به پشت و گردن ، فك و بازوها ، خصوصاً شانه و بازوي چپ تير مي كشد .
تنگي نفس
 ضعف عمومي
نكته : حمله ي درد قلبي بين 5-3 دقيقه طول مي كشد . درد در حالت فعاليت به وجود  مي آيد . و با استراحت برطرف مي شود و به نيتروگليسيرين جواب مي دهد.
اقدامات اوليه سكته قلبي :
1.سريعاً بيمار را بي حركت كنيد ( وضعيت نيمه نشسته )
2 -يقه ، كمربند و پوششهاي تنگ را شل كنيد .
3  اگر قلب و ريه از كار افتاده بود عمليات احياء را آغاز كنيد .
4 -بسياري از كساني كه از آنژين صدري رنج مي برند ، قرص زير زباني قرمز رنگي به نام نيتروگلسيرين يا قرص سفيد رنگ ايزورديل را معمولاً به همراه خود دارند كه اين دارو عروق را گشاد مي كند و به اين ترتيب سبب رفع علائم مي شود . در اين صورت از بيمار بخواهيد كه آنرا زير زبان خود قرار دهد . اين دارو قبل از رسيدن به بيمارستان ، در صورت عدم رفع ناراحتي ، مي توان تا سه بار با فواصل 5 دقيقه اي تكرار كرد .
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 3389 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:257 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 9 اسلاید، قابل ویرایش.