تحقیق بومادران و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دسته بندي : عمومی » صنایع غذایی
دانلود تحقیق با موضوع بومادران و هر آنچه باید درباره آن بدانید،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
بومادران گیاهی پرخاصیت است که می‌توانید از آن به صورت چای، دمنوش، عرق، روغن، پودر و حتی از برگ تازه آن استفاده کنید. بومادران در طب سنتی برای درمان دردهای معده، تنظیم قاعدگی و پیشگیری از عفونت مفید است. استفاده از عرق بومادران برای نوزادان و کودکان زیر دو سال و خانم‌های باردار ممنوع است.
آنچه در این مقاله می‌خوانید
بومادران چیست؟
انواع گیاه دارویی بومادران
خواص بومادران
نحوه مصرف بومادران
عوارض جانبی مصرف بومادران
سؤالات متداول شما
نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک
احتمالاً تا به حال بارها با نام گیاه بومادران برخورد داشته‌اید، گیاهی پراستفاده در طب سنتی که در شکل‌های مختلفی همچون عرق و یا دم‌نوش مورداستفاده قرار می‌گیرد. خواص فوق‌العاده این گیاه سفید یا زردرنگ برای رفع استرس و اضطراب، درمان سرماخوردگی و فشار خون بالا و بهبود سیستم گوارشی باعث شده که بومادران از دیرباز تا به ‌امروز جزء گیاهان دارویی محبوب باشد. در این مطلب از مجله سلامت دکترتو با ما همراه شوید تا با خواص بومادران بیشتر آشنا شوید.
پیش از هر چیز پیشنهاد ما این است که پیش از مصرف این گیاه با دریافت مشاوره آنلاین، تلفنی و یا معاینه حضوری با دکتر طب سنتی در دکترتو، از نحوه استفاده از آن مطمئن شوید.
شروع نوبت‌گیری
بومادران چیست؟
بومادران گیاهی علفی یک یا چند ساله با طبع گرم و خشک از تیره کاسنیان است که انواع مختلفی دارد. با این حال، گونه بومادران هزار برگ یا معمولی در ایران بیشتر مشاهده می‌شود. قدمت طولانی بومادران به دوران نبرد تروآ برمی‌گردد و نام لاتین Achillea هم از اسم آشیل، قهرمان افسانه‌ای یونان گرفته شده است. در خلال جنگ تروآ از بومادران برای درمان زخم، عفونت و خون‌ریزی استفاده می‌کردند. ساکسون‌ها هم برای دفع سحر و جادو و چشم بد به بومادران اعتقاد داشتند. به بومادران، مشک چوپان یا مشک داش هم می‌گویند و علت آن نیز بوی تند فلفلی مانندی است که از سرشاخه‌های گل‌دار بومادران استشمام می‌شود.
بومادران چه شکلی است؟
بومادران، گیاهی علفی سبز مایل به زرد با ساقه و شاخه‌های راست در حدود ۲۵ تا ۶۰ سانتی‌متر، و دم‌برگ‌های طویل و گل‌های خوشه‌ای دراز. دانه‌های بومادران صاف و کروی شکل هستند.
گیاه بومادران با رنگ‌های زرد و سفید و با شاخه‌هایی راست رشد می‌کند.
انواع گیاه دارویی بومادران
گیاه دارویی بومادران با گل‌های سفید یا زرد و ارتفاعی که گاهی حتی تا ۱۰۰ سانتی‌متر هم می‌رسد نزدیک به ۱۸ گونه در ایران دارد. این گیاه در زبان عامیانه هم به اسم‌های مختلفی شناخته می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به گیاه خون‌ریزی بینی، ملوفیل، فلفل سیاه پیر، سرباز و غیره اشاره کرد.
دسته بندی: عمومی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 452 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:1,227 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.